Wednesday, March 30, 2011

Dan Tak Mungkin....!

Pagi2 dah buat aku naik angin,mana taknya time nak bersiap pergi kerja aku perasan adik aku tak pergi sekolah,bila dia turun dari tangga,buat2 muka tak sihat konon.hishh kan dah bising pagi2.berani lah tak nak pergi sekolah kalau abang dia tau abis ko.dah lah nak SPM tahun ni.malam2 merayap.penat konon,ragbi tak ragbi futsal tak futsal.grrr!

Hari ni aku bangun tido dengan mata yang sangat kuyu,tapi macam makin lembik jer.rasa sangat2 lapar,bukan tak nak nasi.tapi nak makan bende lain.asek ulang jer.tapi baru hari ni dapat makan nasi lemak ayah aku belikan.tu pon makan sikit jer.

Hurm~(perkataan yang sering aku taip,ayat mengeluh je)..hehe hari ni aku nak cerita satu kisah untuk menulis kat blog ni.kisahnya begini.tapi bukan kisah apa pon k.

Hurm,ada sorang girl ni berkawan dengan seorang lelaki yang dia pernah kenal kat sekolah dia dulu tapi lelaki ni mana pernah kenal girl ni pon. Tapi dia kenal kawan2 girl tu.girl tu jer dia tak pernah nampak dan kenal.erm,lelaki ni baru kenal dengan girl ni pon kebetulan chatting kat facebook.girl ni suka teman dia sampai ke pagi,suka borak2 dengan dia.

bukan borak apa2.tak pernah lebih2.tu yang girl ni suka.lama2 kawan,girl ni rasa suka nak berkawan dengan dia.dia memang kecoh,suka ejek girl ni makcik dan nenek,cakap lepas jer,mengada2 pon ada.serius! tak tipu.dia memang mengada2.tapi dalam pada masa yang sama dia ni baik hati.baik hati macam mana?tak payah tau lagi.

Lama2 perasaan girl lain macam,asek nak jeles jer.mana lah girl ni tau tiba2 nak jeles,nak buat macam mana.mungkin lelaki ni perasan girl ni asek jeles jer dia pon Tanya kenapa nak jeles?girl ni kalau nak ikutkan tak kan bagitau langsung,simpan sendiri lebih baik betul tak??ye lah,lelaki tu dapat rasa girl tu suka dia.peh last2 girl tu bagitau jugak kat lelaki ni yang girl ni suka kat lelaki tu dan dah jatuh hati kat lelaki tu.lelaki tu gelak sebab dia dah tau apa yang girl tu simpan!

 tapi sepanjang hidup girl tu macam mana dia suke lelaki dia tak kan bagitau,dia akan pendam jer.hurm sekarang lelaki ni dah tau girl tu suka dia.tapi girl ni sedar apa yang dia buat dan bagitau.kata2 tu dah tak boleh tarik balik lagi dan rasa tak patut bagitau sebab lelaki tu bukan suka kat girl ni pon.dan tak kan suka.mana sesuai dengan girl tu.girl ni kasar pon banyak cakp jugak.huhu.girl ni payah sikit,bila dia dah suka dia akan suka dengan ikhlas dalam hati dia.girl tu Cuma nak bagitau apa yang dia luahkan ikhlas.tu jer.

Hurm,girl ni akan cuba buang perasaan tu balik.boleh ker??insyAllah,girl tu cuba.


Haha,dah baca?huhu saje2 untuk santapan pagi.lumrah manusia saling suka dan sayang.tak salah sebab perasaan tu datang sendiri dan tak boleh dibuat2.mungkin sebagai luahan perasaan dan tak lebih dari tu. “tak semestinya kita akan bersama dengan orang yang kita sayang” .. Dan aku ? aku dah lepas dari situasi ni pada suatu masa yang tak berapa nak dulu.Sekarang ? situasi aku adalah rahsia tak nak cakap apa2 lagi! yang penting, kita bahagia dengan hidup kita, kita jaga hubungan kita dengan Allah, juga jaga hubungan kita dengan manusia. Tinggalkan serta jauhi mereka yang menyakitkan kita, jangan pedulikan orang yang hatinya busuk.



p/s :

kalau jadi aku pon aku cuba nak buang perasaan ni balik.dan aku berharap lelaki tu
bahagia dengan orang yang dia suka.hehe













4 comments:

  1. Bestnye citer...hipotesis boleh dbuat tapi bukan kesimpulan...
    dalam satu dunia x mungkin untuk semua laki perasan pada seorang perempuan..
    tapi sekurang-kurangnya pertemuan pertama yang lmbat tidak mengganggu yang lame..
    betul x?.

    ReplyDelete
  2. apis suke komen panjg2..mcm lah kenal org kat ats tu

    ReplyDelete
  3. komen x membawa satu kesalahn..sekadar pendapat

    ReplyDelete
  4. yelah..awk sume jer nk betul tau! hehe

    ReplyDelete