Saturday, March 5, 2011

Tawa Dalam Tangisan.....



Ermm..kalau aku sedih mesti aku menangis sebab itu aku..bukan kau..

aku sedih
   :: bile aku x dapat ape yang aku nak ::
:: bile kawan2 terlalu baik ngan aku sebab aku x rase aku x sebaik itu pada kawan2 ::
::  bile kawan2 aku x sokong aku bile aku down ::
:: bile ingat kenangan2 manis aku bersama dia ::
::  bile kate2 aku buat kawan2 kecik hati ::
::  bile aku kerja tapi pikiran melayang2 ::
:: bile nasihat aku buat kawan2 makin jauh dr agama Allah ::
:: bile aku bergurau, kawan2 aku gelak kuat2..aku takut dilaknat Allah bile kite buat orang gelak kuat2 ::
:: memikirkan akhlak diri yang masih jauh dr akhlak yang dituntut Islam..::
:: bile aku x suke bende terjadi pada aku ::



kita hanya Hamba Allah yang akan sentiasa diuji…
mane ade orang yang slalu heppy jer..

TAPI



AKU MAKIN LAGI SEDIH JIKA.......


::  hati ini mudah putus asa bila diuji Allah ::
::  aku lupa mengingati Allah saat gembira ::
::  mata ini x mampu lagi menangis kerana Allah ::
::  hati ini dipalingkan dari mengingati Allah ::
:: Aku bukan lagi tergolong dalam golongan orang yang dipilih Allah untuk terima hidayahNya~::





JADI...


aku berdoa ini semua tak berlaku lagi dalam hidup ini
aku selalu mengimpikan hidup yang tenang mengingati Allah
aku selalu berharap aku mampu mengubah akhlak diri
aku selalu berdoa aku akan jadi hamba Allah yang terbaek
aku sentiasa menanam cita2 untuk menjadi hamba yang dipilih oleh Allah untuk menjadi penghuni tetap Syurga Firdaus...



semoga Allah masih sayang pada aku
aku lemah tanpa Kamu Ya Allah~








2 comments:

  1. jangan sesekali berputus asa. putus asa itu ibarat tidak mempercayai akan ketentuannya.
    Biar tawa kerana menggembirakan hati umat manusia,
    Biar sedih kerana teringat akanNYA.
    jangan sesekali bersedih kerana teringat kepadanya.
    Sedih teringat kepadaNYA memberi seribu penemuam berbanding bersedih teringat kepadanya yang membawa seribu kedukaan...
    renung-renugkan dan selamat beramah..
    ahahaha

    ReplyDelete