Friday, January 21, 2011

Indahnya Zaman Kanak-Kanak



Lirik Muda - Hujan

Tamatlah zaman persekolahan
Masih dihantui memori
Waktu kecil waktu yang gemilang
Oh Tuhan ku tak mahu pergi

Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua tak akan membesar
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua akan bersama selamanya

Tak lupa pelbagai peristiwa
Waktu pergi mengaji
Ponteng kerana ku macam tak biasa
Hoo..oo..

Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua tak akan membesar
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua akan bersama selamanya

mase aku kecik2..mmg mnjer..hihi


Kalau aku Tanya siapa2 pon ,aku percaya yang semua setuju yang zaman kanak-kanak adalah paling indah..
Zaman kita berbahagia dengan hati yang bersih dan comel..weee~
Zaman yang x ada masalah bagi aku
Zaman yang semuanya diaturkan untuk kita
Dari bangun tidur hingga kembali tertidur
dari breakfast hingga supper
Dari bju hingga ke stoking haha
Masa tu kite xperlu risau langsung psl diri kite,mak ayah kite jer sentiasa risaukan knakalan kite haha

mase kecik2 nkl+selekeh
Masa tu masalah kite cume :-

Alasan ape nk bg sbb xnk g sekolah agama?(sekolah ptg sbb pnt)
Ptg plak asek nk ponteng ngaji..
Knp tali kasut asek tanggal jer?
Knp byk sgt buku nk bwk g sekolah ni?
Bile nk cuti sekolahhh???

aku paling tinggi..hihi..seronok men hujan,mak kite xmrh ponnnn


Masa tu dapat main dam ular,dam merah hitam,snap,one heppy family,donkey,old maid,getah skipping police entry,kejar2,rondas,galah panjang,khemah2,nyorok2 dan men cop2 tiang pon 
dah cukup buat hati kite gembira and x sbr nk keluar tiap2 ptg..n tiap2 tahun bli buku nk suruh kawan2 buat biodata dalam buku tu.,,(aku ler tu)

Indah kan zaman tu….

Tapi skg zaman dah berubah..kite dah xboleh kembali pd zaman tuh..zaman yang paling manis bg aku krn zaman tu xpnh ade duka..manis jer sntiasa tp ade jgk kanak2 yang xpnh mlalui zaman manis tu..sedih jgk…tp setiap org de kngn nyer trsendiri..



ni le antara kwn2 sek rendh yg aku pksa sorg2 wt biodata dlm buku aku...hehe
kitowang kan time kecik comell...kann..kan....
yang paling beso tu lah taiko kot time sek rndh,asek mntk aku singgit jer....suke lipat lengan bju bjet macho haha
Ape2 pon hargailah mase yg kite ade dan manis kan sntiasa ape yg ade di sekeliling kite….=)


2 comments: