Thursday, May 26, 2011

Pembantu Makmal Gred C17


Haha.selesai sudah temuduga Pembantu Makmal Gred C17.semalam 25/05/2011.
Meh aku share sikit.ni first time aku pergi temuduga kerajaan.before this dah banyak kali dapat surat panggilan interview tapi satu pon aku tak pergi.atas sebab2 tertentu.takpe lah rezeki kat mane2.ok2 aku smbung..aku interview pukul 2 ptg tapi bile masuk 2 depan kaunter tu..mak aii..ramai betul.gulp..!! bile tgk calon2 temuduga kemain ko,ramai yang dah kawen,tukar jawatan pon ada.sekali tengok qualification diorang.degree daa…aku?huk..bilik temuduga no 15 dan aku group terakhir di interview..!! huhu…tunggu punye lah lame.calon2 lain sibuk baca nota2 pendek diorang.aku?berangan.pandang kiri pandang kanan.terp.k jugak ape lah yang diorang baca tu ek.ape lah yang bakal diorang tnya kat aku nti.huhu..
Memang lame jugak tunggu.pukul 5 petang baru dipanggil.Alhamdulillah semua soalan yang ditanya aku dpt mnjawabnya dgn baik.memang! aku yakin pon jawab.salah pon aku yakin je,lancar jer.haha.
“ek..eh bajet confident jer budak ni”
Haha.pedulikkan.
Satu group 5 orang so memang masing2 nervous ko.mana taknya penemuduga tu Tanya sorang2 berkaitan sains,eksperimen,pengetahuan am & ikhtisas dan isu semasa.
Aku hanya menjawab apa yang ditanya sahaja.yang penting senyum ok.jangan tunjuk yang kite tgh gelisah,tengah gigil(padahal dlm hati.tuhan je lah yang tau apa aku rasa)
Sebab muka serius masing2.aku memang salute lah dengan abg sorang ni.,dia satu group aku jugak time ditemuduga tu.cara dia jawab memang bernas dan bijak.perh tersentap bila dengar cara dia menjawab.
Kagum2..hehe.harap dia dapat jawatan ni.
At least aku dah dpt satu pengalaman yang berguna utk first time interview ni.
Ok smpai sini jer hehe=)

p/s : aku bahagia asalkan dia bahagia (tibe2)

2 comments:

  1. aku pun temuduga gak utk jwtn yg sama kt putrajaya, kalo tak silap lbh kurang tarikh tu jugak kot.....alhamdulillah lulus dan sekarang kene pindah kuching swak sbb mmg mintak kt sana pun..maklumlah tanah airku hehe....saya doakan adik semoga menjumpai pekerjaan yg sesuai.

    ReplyDelete