Thursday, September 29, 2011

Alah Bisa Tegal Biasa

Selamat Petang :)

Perumpaan peribahasa yang secara ringkasnya ialah sesuatu yang susah yang bisa yang sukar dihadapi dapat ditangani dengan kebiasaan melakukannya.Huhu..macam aku lah kot,tahan selagi boleh tahan atau pun buat tak tau jer.

Banyak benda yang aku rasa agak susah aku xtau.banyak lagi ilmu belum dapat aku tangkap lagi neh.


Haa,menatang ni lah yang susah aku nak tangkap
 
Sape cakap aku takde kerja??kalau aku tak de kerja ada aku buat benda lain?ada aku tido?kang aku main facebook kang marah pulakk.ngantok2 pun aku tahan jer..haih..padahal aku tidur awal je kot sekarang ni.haha..

serius ni tak tipu..ni betul punya.U.Malaya punya projek..
Banyak kerja tak siap lagi,sekali datang mendadak.kadang2 tak tahan gile.drawing tak siap,3d macam haram,ulang alik site tengah2 panas.costumer lagi marah2 bagai.memang tahan jer ni,boleh jadi kelamkabut satu hari.huhu tapi jiwa kena lah kental sikit.huhu..

Meh aku cerita,

Macam ni tengah2 aku menekan2 kalkulator tu nak siapkan quotation,tiba2 bunyi macam orang nangis sebelah aku.hurm rupa2nye staf baru,tertekan katanya padahal baru masuk minggu ketiga kat sini.tapi aku tak tegur pun,aku jeling2 sikit jer,air mata dah meleleh jer sambil tunduk tengok drawing dia.biar dia relax2 n cool2.takpe2 aku paham situasi gituhh.hehe teringat macam aku mula2 masuk kerja pon gitu jugak tapi.. lepas kerja 6 bulan baru aku rasa gitu.huhu aku nak cakap, kerja macam aku ni sape jer boleh tahan lagi2 perempuan,ramai jer dah berhenti kat sini.

Tekanan kat sini memang hebat,kadang2 aku ni pelupa manjang tak pasal2 kena tengking dengan senior aku.sebab aku ulang kesalahan yang sama.bila dah cuak gigil memang down n menangis.tu je la mampu.kental tak kental sangat la.haha..

Tapi sekarang ni aku sikit2 dah mula alah bisa tegal biasa.senyum jer walaupun cuak haha.aku suka sangat sorang manager kat sini,dia sentiasa senyum dan banyak bagi nasihat,positive habis la.nampak aku jer die senyum,aku nampak die jer aku senyum sebab dia faham aku ni jenis macam mana kalau buat kerja sampai dia cakap

'Anis,cuba buat kerja cool sikit,saya nampak awak kelamkabut jer,cuba tangani masalah dengan baik ok..'

baekk bos.haha.dia seorang je yang macam tu yang lain banyak takut2kan aku tapi ok jugak tuh hahai.Memang aku dah pernah kena maki teruk.semua senarai ayat carutan dah pernah aku dengar tapi pekakkan telinga jer,yang penting say sorry dan sabar.sabar dan sabar.okeh.lama2 aku ok sekarang.Setahun kerja tak berapa pandai jadi aku dah start masuk tahun kedua kerja kat sini kene berkali2 pandai.hehe.nak jumpa abang2 aku lah malam ni.daaa...:)

No comments:

Post a Comment